2-Teşhis

Bana teşhis Kasım 2006 da kondu. Yoğun sırt ağrıları şikayeti ile ortopedist’e gitmiştim. Aşırı bir bitkinlik hali ve terleme de diğer şikayetlerim arasında idi. Romatizma’dan şüphelendiler ve kan tahlili istediler. Gelen sonuçlar çıldırmış gibiydi, hemen anladılar, ben de telaşlarından kötü bir durumla karşı karşıya olduğumu anladım. Beni Marmara Üniversitesi Hematoloji bölümüne gönderdiler.

Hemen “Neden oldu bu hastalık ?” ve “Neden ben?” diye sormaya başlıyorsunuz. İlk soru üzerinde duralım. Beni uzunca bir süre “Nedeni bilinmiyor” diye cevapladı doktorum . Bu yakın zamanlarda, başka bir doktor, “kalıtsal olarak müsait bir gen yapısı üzerinde, günlük hayattaki çok sayıda faktörün de etkisi ile, gen bağlarının kopması ve hücrenin gen yapısının bozulması nedeniyle” diye cevapladı.

İnternetten araştırdığınızda, toksik maddeler ile uzun süreli temas, radyoaktiviteye maruz kalma, bazı virüsler ve uzun süreli iltihabi durumlar ..gibi nedenler de belirtilmekte. Sözün kısası net bir cevap yok ama gen yapınızın bozulduğu kesin.

Eh, ömrünün önemli bir kısmını, bilgi işlemci olarak yoğun elektro-manyetik ortamlar olan sistem odalarında geçirmiş ve Kenan Evren’in radyasyonlu çaylarını (bilmeden) içmiş olan ben, yeterince kötü bir çevrede yaşadım doğrusu.

Louise Hay adlı bir yazarın, “Düşünce gücü ile Tedavi” isimli bir kitabı var. Bu kitapda, hastalıkların olası (psikolojik) nedenleri yazıyor. Kanser için yazan olası neden şu : Derin acı. Uzun süreden beri var olan kırgınlık. Açıklanamayan bir sır yada hüzün bedeni yer bitirir. Yoğun nefret duyguları. “Ne yararı var ?”

Kitaba hayran olduğum söyleyemem, ancak son bir kaç yıldır hissettiklerime uyuyor. Bu da, daha ruhani nedenler arayanlar için bir yanıt olabilir.

----------------
Bu kısmı sonradan ekliyorum ( 29 Aralık 2009'da)
Bunlar da teşhis esnasındaki değerlerim : ( 07.11.2006)

IgG : 7010
IgA : 28
IgM : 8

Oldukça kötü değerler. Fakat sonradan kolay olmasa da kontrol altına alınacak.







Yorumlar

  1. Ümit Bey bu blog u daha önce nasıl oldu da görmedim.! Yazdıklarınızı okurken gözlerimin dolmasına engel olamadım, hastalığın geç teşhisi, kemoterapi,otolog.. bunların hepsini o kadar iyi biliyorumki, hepsine o kadar yakından tanık oldum ki.. Sizin ve eşinizin neler hissettiğini de çok iyi anlayabiliyorum,en son Louise L.Hay in cümlelerini görünce bende bişeyler yazmadan edemedim , umarım bundan sonra myelom hastalarını ve yakınlarını çok güzel günler bekler...

    YanıtlaSil
  2. Ümit Bey merhaba
    İsimsiz olarak yazdığım yorumumun hemen altına size merak ettiğim bir şeyi sormak için tekrar yazıyorum ..
    Geçen sene mart ayında okuduğum bir haberle dünyalar benim olmuştu.Haberde Prof. Dr. Sirac Dilber in mm hastaları için bir buluşu olduğu yazıyordu..Doktorumuzun bulduğu yöntemle kemik iliği nakli olmuş multiple myeloma hastalarında hastalığın tekrarlamayacağı ,haberin sonunda da yöntemi insanlarda denemek için etik kurul onayı bekledikleri belirtilmişti.Ama sonraki günlerde internette bu haberin devamına ulaşamadım.Acaba bu onay tahminen ne kadar sürer yada onaylanmadı mı? ( inşallah böyle bişey olmamıştır)
    Ümit Bey belki sizin konuyla ilgili bilginiz vardır ,cevaplarsanız sevinirm ,size ve tüm mm hastalarına sağlıklı mutlu günler dilerim

    YanıtlaSil
  3. Sirac Dilber ile ilgili yazıları ben de gördüm, okudum. Bana biraz sansasyonel gibi geldi, pek güven vermedi. Fakat, net bir bilgim yok. Doktoruma sorayım, bakalım o ne diyecek.

    YanıtlaSil
  4. Efsane Wimbledon tenis oyuncusu Arthur Ashe AIDS'den

    ölmekteydi

    Dünyanın her köşesindeki hayranlarından mektuplar

    yağmaktaydı

    Bunlardan bir tanesi şöyle soruyordu:

    "Neden Tanrı böylesine kötü bir hastalık için seni

    seçti?"

    Arthur Ashe buna şu cevabı verdi:

    Tüm dünyada…

    50 milyon çocuk tenis oynamaya başlar,

    5 milyon tenis oynamayı öğrenir,

    500,000 profesyonel tenisi öğrenir,

    50,000 yarışmalara girer,

    5,000 büyük turnuvalara erişir,

    50'si Wimbledon'a kadar gelir,

    4'ü yarı finale,

    2'si finale kalır

    Elimde şampiyonluk kupasını tutarken Tanrı'ya "Neden

    ben?" diye hiç

    sormadım

    Ve bugün sancı çekerken, Tanrı'ya "Niye ben?" mi

    demeliyim?

    Mutluluk insanı tatlı yapar

    Zorluklar güçlü yapar,

    Hüzün ise insan yapar,

    Yenilgi mütevazi yapar,

    Başarı insanı ışıldatır

    Ama yalnız Tanrı yolumuza devam etmemizi sağlar

    Tanrı'ya asla "Niye ben?" diye sormayın… Ne olacaksa olacak…

    YanıtlaSil
  5. ümit bey teşhis de kaçıncı evredeydiniz?lütfeen cevap verin bu benim için çok önemli

    YanıtlaSil
  6. Bu soruya üçüncü kez cevap yazıyorum fakat nedense (sanırım teknik problemler nedeniyle) çıkmıyor.
    Bena teşhis konduğunda 3. evredeydi. Hastalık kafatasımda lezyonlar oluşturmuş ancak organları tutmamıştı. aslında önemli olan organlara sıçrayıp sıçramadığı ve tedaviye cevap verip vermediğiniz. Sadece evreye bakarak paniğe kapılmayın. Vücut şaşırtıcı bir şekilde kendini toplayabiliyor. Bu sitede yer alan tavsiyeleri okumanızı ve uygulamanızı tavsiye ederim.
    Ümit Gülsen

    YanıtlaSil
  7. BUGÜN EŞİM İÇİN OTOLOG YAPMASINI DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ BİR DOKTORA GİTTİK.EVVELDEN HİÇ BİLMEDİĞİMİZ BİR BİLGİ ÖĞRENDİK.HERKESLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.OTOLOG OLACAK KİŞİLERİN ÖNCEDEN RADYOTERAPİ OLMASI SAKINCALIYMIŞ.EŞİMİN ÇOK AĞRISI OLDUĞU İÇİN 5 SEANS BELİNDEN RADYOTERAPİ ALDI.ŞİMDİ KÖK HÜCRE TOPLAMADA SIKINTI YARATABİLİRMİŞ.HERKESE GEÇMİŞ OLSUN.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Umit bey
    Ben bu hastalikta sadece uc evre oldugunu saniyordum, ama annemin doktoru dorduncu evrede oldugunu soyledi. Teshis subat 2011 de kondu. Dokuz kur kemo`dan sonra tedaviye ara verildi. Remisyonda degil aslinda. Hala omirilikler arasinda tumor var.Ama annem fitik saniyor.Her ne kadar cok saglikli olmasada kendi isini yapiyor ve daha iyi hissediyor.Su anda her 21. gun kemik guclendirici aliyor. Aslinda dediginiz gibi evrelere takilmamak gerekiyor. Hasta yakini olarak neler hissettigimi ve neler yaptigimi daha genis bir zamanda yazarim.Her seyin daha guzel olmasi dilegiyle...saygilar Aynur

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma