6-Doktor ve hastane değişikliği

Bu aşamada, doktorum nedeniyle gidip geldiğim devlet hastanesinin koşulları beni düşündürmeye başladı. Özel sağlık sigortam vardı, aslında bu kadar uğraşmama neden yoktu. Her ne kadar (kendi doktorum değil, fakat) doktorumun yardımcısı (asistanı) olan doktor bana kolaylıklar sağlasa da, kalabalık, anlayışsızlık ve pislikle uğraşmaktan bıkmıştım. Hele otolog aşamasında, “git şu malzemeleri temin et”, “git kendine randevu al, kasığına kateter taktır gel”....vb. konuşmalar beni iyice ürküttü. Üstelik, bütün masrafları (ki az buz değil) cebimden ödeyip sonradan sigortadan talep etmek, yada Bağkur’la boğuşmak durumunda kalacaktım. Bu nedenlerle, hangi özel hastaneler Otolog yapıyor konulu kısa bir araştırmadan sonra, iki hastane belirledim ve gidip bu hastanelerdeki doktorlarla konuştum. Her ikisi de sigortamla anlaşmalı idi ve bütün işlemleri onlar yürütüyordu.

İlk hastane modern ve iyi görünüyordu. Buna karşın doktorun yaklaşımı çok kötüydü ve ben ne olursa olsun, kendimi o doktora teslim etmek istemediğime karar verdim.

İkinci özel hastane ile önceden pek hoş olmayan anılarım vardı. Buna rağmen, büyük ve gelişkin bir hastaneydi. Üstelik, bir hastanesi sadece kanser tedavisine ayrılmıştı. Doktorunu da beğendim ve böylece bir yıldır beni tedavi eden doktorumdan ayrılmış oldum. Sonradan bunun doğru bir karar olduğunu anladım.

--------------------

Doktor ve hastane seçimi

Aşağıda, bana mail atıp, doktor seçimini nasıl yapacağını soranlara verdiğim cevap yer alıyor. Umarım hasta yakınları bunu okur ve bana teker teker mail ile sormazlar. Ben tabi ki bütün doktorları tanımıyorum. Ayrıca benim benimsemediğim fakat diğer insanların çok faydalandığı doktorlar da var. Bu nedenle isim belirtmeyeceğim Umarım size faydası olur :

Myeloma'nın tedavisi oldukça standart. Herkesi aynı sıralamadan geçirirler ( Vad, Velcade,Talidomid,...vb) Artık hangisine cevap verirseniz..Bu nedenle doktor seçerken hastanın doktoru sevmesine, ona güvenmesine dikkat edin. Profesör olmak şart değil. Orta yaşlı doktorlar daha iyi olabiliyor. Genç ve tecrübesiz doktor olması bir risk, fakat hatadır diyemem.

Ayrıca, doktor yakında, erişilebilir olmalı. Her an arayabilmelisiniz. Anlı şanlı profesörlere erişmek kolay olmayabiliyor. Bu hastalıkta, en küçük problemde hastaneye koşmanız gerekiyor, doktorunuz da oralarda olmalı. Başka şehirlerde, uzaklarda olmamalı bence.

Aslında, doğrusu önce hastane seçmek. Mümkünse kök hücre nakli yapılacak hastaneyi belirledikten sonra doktor seçmek lazım. Hemşireler ve hastanenin temizliği de çok önemli. Özellikle hücre naklinde hemşirelerin elindesiniz, doktorun değil. Tabi, doktor değiştirmek iyi bir şey değil. Zamanla birbirinizi tanıyorsunuz, sizin üstünüzde olmadık şeyler denemiyor. İlerki aşamaları düşünerek seçim yapmalısınız.

Myeloma'nın kesin tedavisi yok henüz. Bir kaç yıl içinde daha iyi tedaviler gelmesi de bekleniyor, fakat şimdiki durum bu. Ortalama beş yıl ömrü önemli ölçüde uzattılar, bence bir hasta kendine özen gösterirse ve iyi bakılırsa, çok uzun yıllar yaşayabilir. Hem de normal hayata devam ederek. ŞU KADAR ÖMRÜN KALDI LAFINA HİÇ ALDIRMAYIN. Yaşamak istiyorsanız yaşarsınız. Benim nispeten iyi olmamın sebebi, ruhen iyileşmeyi sağlayacak bazı alternatif tıp yöntemlerini kullanmam ve eşimin çok bilinçli bir kadın olması. Bana çok iyi baktı. Doktor kadar, hatta belki de doktordan önemlisi, bakan insanın ilgili ve bilinçli olması. Tertipli, düzenli olması, psikolojik destek de vermesi.

Aman bana nazar değdirmeyin. Tüm myeloma hastaları gibi ben de bıçak sırtında yaşıyorum. Kaldı ki bir çok dertle birlikte yaşıyorum, hayatım kolay değil. Bir ara bu blog'u bile kapattırmışlardı bana, "senin için risk" diyerek.

Benim doktorum mu?...İsmi Siret Ratip. Acıbadem hastanesinde çalışıyor. Kendisine sratip@asg.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Merhaba
    Doktor ve hastane konusunda yazdiklariniza gercekten katiliyorum. Bizim doktor konusunda secme olanagimiz olmadi. Hersey cok hizli gelisti ve bir hemsire yakinimdan dolayi su anki doktorumuzla devam ediyoruz. Doktorumuz ne kadar iyi emin degilim. Sadece telefonla gorustuk ve iyi bir izlenim biraktigini soyleyemem. Yurt disinda oldugumdan dolayi ki doktorumuzda bunu biliyor ve rahatlikla soyliyebilirimki calistigi hastanede yapabilecegi ufak tefek seyleri bile kendi muayenehanesine yonlendiriyor tabi buda gercekten cok buyuk paralar demek.Yazik. Ben doktoru degistirmekten yanayim. Turkiyedeki doktorlarin bir kismi psikolojiden zerre kadar anlamayan, sanki makina gibi duggusuz calisiyorlar. Aslinda biraz empati bu kadar. Saygilar

    YanıtlaSil
  2. slm.ümit bey öncelikle cok tesekkurler bu blogdan cok sey ögrendim
    anneme 1ay önce mm teshisi koyuldu suan 1.kür vad uygulandı eve cıkarılacak ama belden asagı agrıları var zor yuruyor zamanla gecer inş.biz sakarya da yasıyırz ama doktorumzdan memnun degiliz bize hicbir acıklama da bulunmuyor bu asamada hastane degistirsek tedaviye kaldıkları yerden devam ederler mi.istanbula gelmeyi düsünüyrz doktormz nakile ihtiyacı oldugunu da söyledı siz figen hanımdan memnunsnz anladıgım kadarıyla konusup anlatan biri mi baskent hastanesinin durumu nasıl acaba karar veremiyz marmara ünv.ni tavsiye eden var mı ki yazimi hic yorum olmayan bi yere yazdım umarım birileri görür ve cvp verir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma