Avrupa Hematoloji Kongresi 2008

Aşağıda doktorum Sn. Siret Ratib'in, 15-16 Haziran 2008 tarihlerinde, Danimarka'da düzenlenen Avrupa Hematoloji Kongresi'ne ilişkin bir notu var. Yeni gelişmeler var mı? diye soran okuyucular için :

Haziran ayında Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da düzenlenen Avrupa Hematoloji Kongresinde Multiple Myeloma hastalığında melfalan prednol gibi önceleri mevcut olan kemoterapiler ile talidomid ve velcade gibi daha yeni tedavilerin birlikte verilmesinin otolog stem hücre nakline benzer düzeylere yanaşan en etkili tedavi yöntemlerinden biri olduğu gösterildi. Kesin olarak bu tedavilerin birlikte verilmesi tek başlarına verilmelerinden daha etkili olduğu görülüyor. Beklendiği üzere birden fazla tedavinin aynı anda verilmesi yan etki miktarını da artırıyor ancak tolere edilebilinirse beklenen yarar üst düzeyde görünüyor. Kombinasyonların en etkilisi şu anda belirsiz çünkü kıyaslamalı çalışmalar yok ancak bu konu üzerinde çalışmalar devam ediyor. Otolog stem hücre nakli hızlı ve etkili bir tedavi yöntemi olarak yerini koruyor.

Doç Dr Siret Ratip

Yorumlar

  1. Ümit bey merhaba.2005 nisan ayından beri mm.hastasıyım.Benimde Doktorum Siret beydir.İki defa kök hücre nakli odum.Bir müddet velkeyd kullandım.Pek faydalı olmadı.Şimdi Talidomid kullanıyorum.Bunları Doktorum Siret beyin kontrolu altında alıyorum.Bence bu konuyu en iyi bilen hastasının her halini anlayan bir doktor.Bu bakımdan çok şanslıyım.Yenilikleri takip ediyor.Geçerli olanları hastalarıyla paylaşıyor.Bizlerede denileni sabırla tatbik etmek kalıyor.Blogunuzu yeni okudum.Çok faydalı olmuş.Yanlız olmadığımı hissetim.Teşekkür eder saygılar sunarım.Okan Kırcı

    YanıtlaSil
  2. Okan Bey merhaba , ilköncelikle çok geçmiş olsun.. hem hastalarımız hem de biz yakınları burada buluşarak yalnızlığımızı unutabiliyoruz sizin de söylediğiniz gibi..umarım bu blog daha fazla insana ulaşır.. Okan Bey benim size bazı sorularım olacaktı , yanıtlarsanız çok sevinirim, iki defa otolog olmuşsunuz, bunun sebebi hastalıkta remisyon sağlanmaması mı yoksa ne kadar doğru bir bilgi bilemiyorum ama ikinci kez otolog olarak etkisi mi arttırıldı (remisyonda olsa bile daha sonra ikinci bazen mini olarak adlandırılan kök hücre nakilleri olduğunu duydum) ayrıca ikinci otolog ilkinden ne zaman sonra oldu ve ilkine göre nasıl geçti, daha mı kolaydı yoksa daha mı zor? tşkler, (özge)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    2001 den beri MM hastasıyım, 2 kez ameliyat(omurgamda 2 adet platin var) ve 2 kez ilik nakli oldum. Çok şükür 2 yıldır iyiyim, Thalidomid kullanıyorum, GAzi Ü. Hastanesinde. Kardeş nakli için epeyce ısrar ettiler ama çok riskli kabul etmedik, bizimle beraber hastalığa başlayıp kardeş nakli yapanların %90 ı vefat etti, %10 u ise çok iyi durumda. Ama bir anda götürebiliyor kardeş nakli.

    Selamlar, Allah şifa versin, Şemsettin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma