Aşılarımız hala geçerli mi?

Aşağıda, çocukluğumuzda olduğumuz aşıların, kök hücre naklinden sonra hala bizi koruyup korumadığına ilişkin, myeloma grubunda yapılan yazışmalar yer alıyor. Amerika'da aşıların yeniden yapılması meğerse standart bir prosedürmüş. Artık bu korumalarımız yok ise, daha dikkatli olmalıyız herhalde. Sizler için derlemeyi ve çeviriyi eşim yaptı.
Bu arada, sorum üzerine doktorum bana grip aşısı olmamam gerektiğini söyledi, onu da belirteyim.
-----------------------------

Craig Finbeiner’in e-postası 27/Aralık/2008
Merhaba,
Kök hücre nakli olmamın üzerinden bir yıl geçti ve şimdi aşılarımı tekrar olmam gerekiğine dair bir bilgi aldım. Onkolog doktorumun asistanı aile doktoruma bu konuda bir fax çekince biraz şaşırdım. Kök hücre naklini yapan doktorlardan böyle bir bilgi almamıştım. Belki gerçekten çok basit bir şey, ama buraya yazan diğer hastaların da böyle tecrübeleri olup olmadığını ve bu konudaki tavsiyelerini merak ediyorum.
Şimdiden teşekkürler,

Janet Snow’un e-postası 27/Aralık/2008
Craig, ben de kök hücre naklini Temmuz 2007’de oldum. Nakil kliniğine 1 yıl sonrası kontrolü için gittiğimde, bana ilk aşıları yaptılar ve sonraki 12 ay içinde olmam gereken aşılarla ilgili bir plan verdiler.

Maria Paul’dan e-posta - 27/Aralık/2007

Herkese merhaba,
Tam bir yıl önce kök hücre nakli olmuştum. Kök hücre nakli sırasında çocukluk aşılarının bize sağladığı tüm bağışıklık da temizlendiği için, tüm aşılarımı tekrar oldum. Yalnız canlı virüs içeren aşıların yapılmaması gekiyor.
Aşılar sırasında hiç bir sorun yaşamadım. Sarılık aşısının üç kere yapılması gerekiyor, birinciyi oldum, ikinci 3 ay, üçüncü de 6 ay sonra yapılacak.
Umarım bu bilgi herkese yardımcı olur.

Charles Goodwin’in e-postası 27/Aralık/2008
İyi günler,
Bir hatırlatma: Bağışıklığın kök hücre naklinden sonra korunup korumadığını belirleyen basit bir kan testi var. Örneğin ben, çocuk felci de dahil olmak üzere pek çok hastalığa karşı bağışıklığımı korumuştum. Bu yeniden olmam gereken aşıların sayısını azalttı.
Selamlar

Yorumlar

  1. Bağışıklığın kök hücre naklinden sonra korunup korumadığını belirleyen basit bir kan testi varsa eğer ilkönce bunun kontrolünü yaptırmak daha mantıklı..
    hemen doktorumuza sorucam.

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda bir şey öğrenenler ya da yaptıranlar lütfen bilgi versin.

    YanıtlaSil
  3. ben ekim 2008 tarihinde kök hücre nakli oldum buradaki yazıyı görünce doktoruma ilettim kendilerinin böylebir prosedür uygulamadıkları ama aşı olarak pnömokok,girip ve hemophilus infuenza aşısı kullanılabilineceğini söyledi ve ben bu aşıları grip aşısı hariç yaptırdım.Girip aşısını yaptırmamamın sebebi aşı yaptırma mevsiminin geçmesi.

    YanıtlaSil
  4. Doktorumun bana verdiği cevap aynen şöyle : Allojeneik nakil kadar olmasa da aşılarınızın etkisi azalmış olabilir. Tekrarlamakta fayda olacaktır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma