Myeloma ile geçen 11 sene

Bu kez benim değil, Osmaniye'den yazan sayın Mehmet F.Özgan'ın myeloma ile macerasını, (yorumlar arasında kaybolmasın diye), ayrı bir yazı olarak yayınlamayı uygun buldum:

İlk yazı :

Herkese çok geçmiş olsun,arkadaşlar ben 2003 yılı kasım ayında Adana Ç.Ü.T.Fakültesi Balcalı hastanesinde otolog kök hücre nakli oldum,on gün önce rutin kontrole gittim.Şimdilik her şey yolunda gidiyor.Ben nakil olduğum tarihlerde sadece bir steril oda vardı ve mecburen sıra bekleniyordu.Kontrolde doktorumuz yılbaşından bugüne 12 nakil yaptık dedi.Balcalı hastanesine ayrı bir kök hücre nakli ünitesi kurduklarını ve otolog-allojenik nakil yaptıklarını söyledi.Sağlıklı günler dileğiyle. 

İkinci yazı :

Merhabalar arkadaşlar,üstteki yazıda verilen 2003 tarihi hastalığın başladığı tarihtir.Kök hücre naklini ise 2007 kasımında oldum.Düzeltir özür dilerim.Şimdi ne mi yapıyorum,emekliyim,Çukurova nın sıcağında bol bol terliyorum.Hastalıkla ilgili kullandığım herhangi bir ilaç yok.Şeker ve yüksek tansiyonum var onların ilacını kullanıyorum.Akşamları yürüyüş yapmaya çalışıyorum,kitap okuyorum vs.Merkeze yakın köyde oturuyorum,bu yüzden günlük taze süt bulmamız problem olmuyor ve ev yoğurdu tüketiyoruz.Ayrıca ev yapımı taze kefir içiyorum,kilo almamaya dikkat ediyorum,bu nedenle günlük meyve tüketimini iki ara öğüne düşürdüm ve akşamları sekizden sonra mümkün olduğunca bişeyler yemiyorum.Hepsinden önemlisi eskisi gibi herşeyi kafaya takmıyorum.Bana iyi geldiğini düşündüğüm için ekşi kara dutu(urmudut)veşurubunu günlük az bir miktar tüketiyorum.Mümkün olduğunca pozitif düşünmeye çalışıyorum ve hasta arkadaşlara da öneriyorum.Myeloma ile geçen onbir yıl bu ay sonunda doluyor,umarım tüm arkadaşlar da daha fazlasını görürler.Şimdilik hoşçakalın.

M.F.Özgan-Osmaniye 

Yorumlar

  1. Merhaba benim babamda mm hastası kızı olarak korktugumu söyleyebilirim...babam da seker tansiyon kalp aynı zamanda stres yüklü su an kemoterapi görüyoruz konya selcuklu tipta doktorlar meram tıpa sevk edeceklerini söylediler galiba 1 ay hastanede yatacakmis ilik nakli nasıl oluyor 1 ay hastanede mi yatmasi gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EROL BARLASER5 Eylül 2014 14:50

      Benim adım Erol Barlaser önceki yıllarda çeşitli zamanlarda yazdım. Nakil olanlara imrenerek bakıyor yazdıklarını okuyordum. 2013 ocak ayında nakil oldum. Nakil süreci biraz sıkıntılı sonrasında hiç sıkıntı yok. Babanız 20 gün civarında hastanede yatacak. Ama sıkıntı yapmayın nakil hastalarına o kadar iyi bakıyorlar ki inanın evde o kadar iyi bakamazsınız. Ben sırtımdaki tümörlü kemikler yüzünden yatamıyor, oturduğum yerden yardımsız kalkamıyordum. Yaklaşık 20 aydır çok iyiyim ve şimdi deliksiz uyku uyuyorum hatta yürümeyi bırakın koşuyorum. Korkmanıza hiç gerek yok, babanız stres yapmasın. Nakil sürecinde yemek yemesinde ve su içmesinde biraz problem olacak, koku hassasiyeti artacak hepsi bu ağrısı sızısı olmayacak. Hele doktorlar hücreler sıfırlandıktan sonra 8 ile 10. gün içinde hücrelerin tuttuğunu ve yeni hücrelerin hızla çoğaldığını söylediğinde yeniden doğduğunu hissedecek. Yani korkulacak ve stres yapacak hiç bir şe yokkkk. En kısa zamanda babanızın sağlığına kavuşması dileğiyle.
      Erol BARLASER

      Sil
  2. Merhabalar benim adim burcin benim annemde mm hastası 1 bucuk seneden aonra nakilimi gerceklesti 43 gun oldu ama hala mide bulantisi yemek yiyememe halsizligi devam ediyo bende korkuyorum nakilden sonra nezaman hersey normale doner tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni soruya o kadar cok cevap verdim ki... Tabi ki gececek... Kimse o halde kalmadi. Herkes sorar ama kimse sonradan bilgi vermez nedense. Kisiden kisiye degisen bir sure.

      Sil
    2. ümit beyin dediği gibi merak etmeyin geçiyor ama herkezde değişiyor zamanı sadece sabırla bekleyin.

      Sil
    3. Umarim hersey duzelmistir. ayni sikintilari nakil olan herkes az cok yasiyor. Bende iki ay kadar mide bulantisi koku hassasiyeti yasadim. Elhamdurillah hepsi geride kaldi su an cok iyiyim sizide guzel gunler bekliyor azicik sabir. Allah yar ve yardimcimiz olsun .

      Sil

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma