Myeloma tedavisinde son durum

Aşağıda doktorum sayın Siret bey'in, benim ricam üzerinde yazdığı bir bilgilendirme notu var: 

Son yıllarda Talidomid, Bortezomib (Velcade) ve Lenalidomid (Revlimid) gibi ilaçlar ve bu ilaçların klasik Multiple Myeloma ilaçları olan alkeran, kortizon ve siklofosfamid ile olan kombinasyonları Multiple Myeloma hastalığının tedavisinde yeni bir çağ başlatmıştır. Otolog stem hücre naklinin de bu tedavilere eklenmesi ile Multiple Myeloma hastalarının büyük çoğunluğunda yaşam süresi ve kalitesinde belirgin ilerlemelerin olduğu gözlenmektedir.
Bunun ötesinde Multiple Myeloma tedavisinde yeni ilaçlarda geliştirilmiş ve şu anda hastalar üzerinde çalışmaları devam etmektedir. Bu ilaçlar halen rutin kullanımda olmamalarına karşın önümüzdeki yıllarda ABD, Avrupa ve Türkiye'de kullanıma girmeleri beklenmektedir. Gelecekte önemli düzeyde etkinliği olması beklenen ilaçların başında Velcade grubundan Carfilzomib ve Talidomid ve Lenalidomid grubundan Pomalidomid bulunmaktadır. Çalışmaların yürütüldüğü diğer ilaçlar arasında ise histon deasetelaz inhibitör grubundan vorinostat ve panobinostat, ve monoklonal antikor grubundan elotuzomab bulunmaktadır. Multiple Myeloma hastalarında birçok ilacın gelecekte kullanıma girme olasılığı hastalar için ciddi bir umut ışığıdır.
Prof Dr Siret Ratip

Prof Dr. Siret Ratib kimdir?

Yorumlar

  1. slm, ben almanyada yasiyorum, ama su an capa egitim ve arastirma hastanesinde yatan babam var ve dün multiple myeloma teshisi konulmus ,benim endisem acaba tedavisini yeni ilac yöntemi ile türkiyede su an görebilecekmi almanyada heidelberg sehrinde arastirmama göre bu bahsettiginiz yeni ilac yöntemi ile tedavi baslamis durumda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siret bey'e doğrudan sorabilirsiniz. Yanıt verir fakat çok meşgul bir insan olduğundan geç verebilir.

      sratib@asg.com.tr

      Yalnız aldığınız cevabı burada duyurmanızı rica ediyorum.

      Sil
  2. Merhaba. Tum hastalara sabir,guc, umit vs saglik Dolu bir yil diliyorum.benim babamada 3hafta once multipl myelom tanisi koyuldu. Viyana universite hastanesinde velcade dexametazon kortizon kombinasyonlu terapi Goruyor.hersey yolunda giderse otolog hucre nakli olacak.blog Dan cok faydalandm.buyuk bir boslugu doldurmussunuz.Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  3. merhaba ümit bey
    Rabbim bütün MM hastalarına sabır, güç, ümit ve şifasını nasip etsin. Tabiki önce hastanın kendisine sonrada ailesine rabbim yardım etsin. Benim eşim 24.02.2011 tarihinde beyninden tümör ameliyatı oldu ve malesef patoloji sonucu MM denildi. Çok üzüldük o günleri o duygularımı anlatamıyorum şu an bile o günler aklıma geldikçe çok kötü oluyorum ama ben hem eşim için hem çocuklarım için güçlü olmalıydım. Ama yapamadım pisikiyatriden yardım aldım. şu an günde 3 tane ilaç alıyorum ve kendimi çok daha iyi hissediyorum ve evde aileme karşı çok iyiyim ve eşime destek oluyorum. ve ayrıca sizin bu blogunuzu okudukça daha çok kendime geldim ve artık bu hastalığa umutla bakmaya başladım. Bu blogunuzdan dolayı Rabbim sizden razı olsun ve inşallah bu remisyon haliniz bir ömür boyu devam eder ümit bey.
    Şimdi bizim hikayemiz ise ameliyattan sonra bizi hemotolojiye yönlendirdiler. Bizde hacettepe üniversitesinde tanınmış bir prof. gittik. Tahliller kemik iligi derken Bize kafatasındaki soleter plazmasitomun MM çevirdiğini söyledi ve bize 7.kür kemotorapı alıp daha sonra kök hücre nakli olacağımızı söyledi. Ama söyleyiş tarzını söylemek bile istemiyorum sadece bir daha o doktorun yüzünü dahi görmek istemedik. Bunun üzerine bir tanıdık Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi hocalarından Sayın Önder Arslan hocamı tavsiye etti ve biz biz (eşim ve ben) hocama gittik. Bizi o kadar güler yüzle karşılıdi ki ve benim o tedirginliğimi anlayıp bazen sorduğum saçma soruları bile hiç üşünmeden bizi aydınlattı. hocamda aynı şekilde 7 kür kemoterapi ve kök hücre nakli dedi. (Eşim 50 yaşında).Bizden bir tahlil daha istedi ve biz dışarı çıktık. Hocayla görüştükten sonra "Allahım dedim karşımıza böyle bir hoca çıkardığın için sana şükürler olsun" dedim. Hocamız hem doktor hemde insandı ve biz hasta ve hasta yakınları için en önemli olan bu değilmidir. İnsan olmak Bizim Önder hocamız böyle işte "İnsan" Rabbim ondan razı olsun. Benim bütün merak ettiklerimi sabırlala dinliyor ve hep o güler yüzüyle cevap veriyor. Bu o kadar önemliki hocayla rahat konuşabilmeniz. Rabbim bize böyle bir hoca çıkardı. Daha sonra istediği tahlinin sonucunda eşime Mustafa Bey şu an kan değerlerin normal olduğu için (Evre1) kemoterapiye gerek görmüyorum tedavisiz takip dedi. O an dünyalar bizim oldu. Şu an ise her 3 ayda bir kan testlerini yaptırıyoruz. Çok şükür sonuçlar şu an çok iyi . Ne zaman kan değerlerinde değişme olduğu zaman kemoterapi ve kök hücre nakli olacağız. Ama Önder Hocamız o esnada 28 günde bir zometa ilacına başlattı. Zometa almadan önce eşimin hiç ağrısı yoktu. Şimdi kemiklerinde ağrılar başladı. Daha doğrusu örneğin boynu ağrıyor 1 hafta o geçiyor bu sefer sırtı başlıyor yani vucudun ağrı her yerini geziyor. Önder hocamıza biz bunu söylediğimiz zaman tomagrafi çektirti ve çok şükür tomografi sonucu temiz çıktı. Benim ve diğer MM hastalarına sormak istediğim zometa kullananlarda böyle yan etkiler oldumu,( Aynı zamanda ateş, bulantı ve kafa karışıklığı da oldu) Hepinizde Allaha emanet olun. MM hastalarının yaşadığı bu sıkıntılar rabbim inşallah günahlarınızın kefaleti olur.
    Zometa hakkında cevap verirseniz çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. aslında bu sorunuzun cevabı blog'da var. Etiketler kısmında zometa kelimesinin üzerine tıklarsanız, zometa ile ilgili yazılara ulaşırsınız. O yazılardan birinde, zometanın yan etkileri de var. Zometa çok güçlü bir ilaç, yan etkileri çok fazla. Ve aralarında ateş,kemik ve kas ağrıları da var. Yani kısacası evet, söyledikleriniz zometa'nın yan etkileridir.
      Fakat zometa'nın faydası tartışılmaz. Kemikleri tekrar derleyip topluyor. Belki doktorunuz bir ağrı kesici ile yardımcı olur. Onu talep edin.
      Geçmiş olsun.

      Sil
    2. sevgili hasta yakını, öncelikle geçmiş olsun. sanırım önder beyin muayenehanesinde karşılaşmışızdır.eşimin de 6 yıldır dr. u önder bey.
      zometa için de (zometa vücuttaki kalsiyumu alıp kemiklere depo ediyor) 5 gün önceden calcium hapı alıyor.bayağı rahat geçiyor sonrası.(1 keresinde calsium krizine girdi. hemen süt, soda ve calcium plus yüklemesi yaptım) birde bu yöntemi deneyin. tekrar geçmiş olsun

      Sil
  4. Mrh. Ben Salih Güngör.Öncelikle herkese acil şifalar diliyorum.Ben daha önce nakil yapılıp,%8lik kalıntı olduğu söylenen ve şuan 2.kur kemoterapisinine devam eden bir hastayım. ARKADAŞLAR sizden ricam durumu benimle benzerlik gösteren varmı,hangi aşamaları yaşadınız .Bana yazarsanız sevinirim.Tabiki aynı seyleri benimde yaşayacağım anlamına gelmediğini biliyorum ama enazından fikir sahibi olurum diye düşünüyorum. Doktorum bana 2.nakili, henüz düşünmediğini söylüyor,bende ne olacağını merak edeyorum. Son olaraak Ümit Bey sizede teşekürlerimi sunar, değeli yorumlarınzada açık olduğumu belirtmek isterim.ASLA TESLİM OLMAK, ÜMITSİZLİĞE KAPILMAK YOK.Herkese Acil Şifalar. wwww.salihgun1@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salih bey öncelikle geçmiş olsun.durumunuzu tam anlıyamadım ama genede cevap yazmak istedim.çünkü ne kadar bilgi paylaşırsak o kadar iyi.benim eşimşu an 55 yaşında.2 sene önce otolog oldu ve yüzde 5 kalıntı kaldı.2 sene sonra hastalık geri döndü.şimdi revlimid kullanıyor.hastalık baskılanınca kesinlikle 2. nakili olacak.bu geri dönüşler tamamen herkesin genetik durumuyla ilgili oluyormuş.hastalık baskılanınca yeniden genetik tahliller yapılacak.doktorumuz 2.naklin hayat kalitesini düzeltmek ve zaman kazanmak için şart olduğunu söylüyor.herkese acil şifalar diliyorum...

      Sil
  5. LÜTFENNN BUNU HERKES OKUSUNNN.... SALİH BEY SİZ DE ÖZELLİKLE OKUYUN...AMA YÜREKTEN İNANMAK ÇOK ÖNEMLİ İNANÇLA!
    öNCELİKLE SALİH BEYE DE ŞUNU DA BELİRTEYİMMM...İKİNCİ NAKİL YAPILMIŞ ÇOK İYİ DURUMDA HASTALAR GÖRDÜMMM MERAK ETMESİN VE HATTA ÜÇÜNCÜ BİLE YAPILIYORMUŞŞŞ...BU YIL KESİN TEDAVİ BULUNMASI İÇİN HANİ DÜŞÜNCE GÜCÜMÜZLE TÜM BLOGTAKİLER ALLAHTAN İSTEYECEKTİK YAA....BELKİ BU DA BİR YOL HEPİMİZ İÇİNNN ??!!...HERKESE ACİL ŞİFALAR VE POZİTİF DÜŞÜNCELER DİLİYORUM...
    Rahatsızlıklarınızdan Tamamen kurtulmak için içtiğiniz SU'nun şifa Gücünden de FAYDALANMAYA.. NiYET edin.

    Suyun hafızası var.. ‘Benim endişelerimi temizlesin’ düşüncesiyle içilen su, bedende bu komutu yerine getirir.

    Suyun hafızası var.. Su bütün evrenin ve kainatın başlangıç noktasını oluşturuyor. Ve insanı bedenlenmesinde etmen olan en önemli madde.

    Su olmadan ne yeryüzü, ne gökyüzü, hiç bir canlı olamazdı.

    Bedenin yüzde 70'i su ama beyinle birleştiğinde bu su anlam kazanıyor. O zaman H 2 0’dan çıkıyor. Ve ona hangi dalga boyunu yüklersen o frekansa bürünüyor. Moleküler yapısı dönüşüyor, bedene şifa katıyor.

    Örneğin zihninizden “Bütün kuşkularım, korkularım arınsın, bedenim bunlardan temizlensin” diye geçirip, suyu içtiğinizde, o kesin şifadır. Çünkü, sözlerle suya frekans yüklemiş oluyorsunuz. Düşündüğün anda beyin onu tanımlayarak bir dalga boyu yayıyor. Ve sen suya doğru bakarak bunları söylediğinde kayda alıyor. Bütün bunlar düşünülerek içildiğinde, bedenin ihtiyacı olan bir işleve bürünüyor. "Beni üzüntülerimden temizlesin" diye içildiğinde bedene o şekilde aktarılıyor ve komutu yerine getiriyor.

    Huzura kavuşmak, dertlerden kurtulmak için önce derin bir nefes almak, yaşam enerjisini bedene aktarmak sonra da bu düşüncelerle suyu içerek şifa bulmak mümkündür.

    Ben uzun yıllardır, bu uygulamayı hayata geçiriyorum. Hem sağlıkta hem estetikte hem de şifada.

    İnsanların huzura kavuşması için bedeni arındırmak çok önemli. Bir insana şifa olsun diye frekans yükleyerek verdiğimiz su, o kişinin bedenini temizler.

    Suyla ilgili uygulamalar onlarca. Örneğin büyüyü çözer, akıp gitmesini sağlar. Eve konulan bir kase su, bütün odalardaki negatif enerjileri yok eder.. Bedene doğru bir şekilde yüklendiğinde şifa aracıdır. Nasıl ilaçlar şifa katıyorsa, ''SU'' bunlar arasında en önemli maddedir.

    Yarın için düşüncelerinizi, niyetlerinizi ve dileklerinizi bir kağıt bardağın üzerine yazın, suyun bunların tezahürüne yardım etmesi için. Bazen bu, “yarın şaşırtıcı şekilde yaratıcı olacağım ve sevgiyle parıldayacağım” gibi genel iyi bir prensip olabilir veya “yarın bu durum ile zorluğumu çözmeyi diliyorum” gibi spesifik olabilir.

    Bunu tam bir zihinsel berraklık ve şükran ile yaptıktan sonra, suyun yarısını için ve suyun büyük yoğunluk ile yansıttığını ve evrene büyütücü bir anten olarak davrandığını bilerek uykuya dalın. Bedeninizdeki içtiğiniz su sizin niyetinizi taşıyor ve hala ''HER ŞEY'' e bağlı olan bardakta kalan su ile bağlantılı ve mesajınızı evrene göndermenize yardım ediyor. Onun yapısı düşüncenizi gerçekten değiştiriyor ve bu bilim tarafından kanıtlanabilirdir.

    Siz uyurken, bilinçaltı zihniniz hem bedeninizdeki suyla hem de bardaktaki suyla iletişim kurmaya devam eder ve sizin konsantre olduğunuz şeye yapısını değiştirir, sabahleyin uyandığınızda ve bardakta kalan suyu içtiğinizde, tam tamına hayallerinizi içiyor olursunuz !

    Bu, onları tüm varlığınızda daha da güçlü yansıtır. Bunu her gece yapın ve nelerin olduğunu görün, mucizeler katlanır ve sağlık daha hızlı şekilde güçlenir.

    Su, insanların sahip olduğu en güzel, değişken ve düşünceden etkilenen fiziksel maddedir.

    Su, varlığımızın hologramında nihai fiziksel tezahürdür ve eğer suyunuzu severseniz, o da sizi sever ve yolunuzda size yardım eder.

    Su canlı ve farkındadır. NOT:ikinci bölümü de var...devam ediyor...)

    elifinci1@superposta.com

    YanıtlaSil
  6. NİYET ÖRNEKLERİ: YAZININ DEVAMI :)

    ***Suyun yüksek benliği ile bağlantı kuruyorum ( bunu reiki bilenler sembollerle yapıyorlar) bu suyun kendi ph değerini

    7,5'e yükseltmesini ve ben bu suyu içtikçe suyun bedenimdeki tüm dna dizilişlerini orjinal haline getirmesini, dokuları onarmasını istiyorum... şifa olsun, şifa olsun, şifa olsun, oldu bile çok şükür.. teşekkür ederim, teşekkür ederim, teşekkür ederim..

    **Yarın .............. duruma çözüm üretmeyi ve yaratıcı eylemlerle bu sorunu halletmeyi seçiyorum.

    ***Bütün kuşkularım, korkularım arınsın, bedenim bunlardan temizlensin.

    ***Suyun ruhu, zihni ve bedeni seni çok seviyorum... bedenimi dna sarmallarımdan başlayarak, tüm hücrelerimi ve dokularımı yenilemeni, bedenimin bütün fonksiyonlarını dengelemeni istiyorum.. şifa olsun, şifa olsun, şifa olsun, oldu bile çok şükür.. teşekkür ederim, teşekkür ederim, teşekkür ederim.

    _____ALINTI____________elifinci1@superposta.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrh. Ben Salih öncelikle ilgilenen herkese teşekürlerimi sunuyorum.Özellikle İnci Hanıma.Aslında pek karamsar olduğumu söyleyemem ,sonuçta bende herkes gibi sağlığıma kavuşmayı bekliyoum.Ben size bir sağlık çalışanı (ameliyathane de hasta bakıcı)olarak kabullenmekte zorlandım. Benim ilk nakilim yapıldıktan hemen sonra kalıntı olduğu söylendi.Yani daha sonra çıkmış değil.Kemoterapiye devam ediyorum.2Aylık kürümü tamamladım,şubatın 7sinde kontrolum var.İnşallah iyi haberler alırım. BEN blok taki diğer hastalardan benim gibi evreler sonucu kemoterapisi kesilip .ağızdan ilaca geçen olup olmadığını öğrenmek istemiştim.iyileşeceğime inancımı asla kaybetmedim.Yazılarınızı takip ediyor herkese acil şifalar diliyorum.Herşey gönlünüzce olsun.

      Sil
    2. Ümit bey merhaba,daha öncede bna bilgi vermiştiniz,bende buraya tecrübelerimizi arada aktarmaya devam ediyorum.Size birey sormak istiyorum,daha önce neorotin 800 lük aldığınızı söylemiştiniz bu ayak ağrıları için.Bizde doktorumuzla görüştük ve aynen bizede bunu almamızı söyledi.Siz günlük doz olarak mı toplam 800 alıyordunuz ,babam şuan 600lük sabh öğlen ve akşam alıyor.1800lük toplam doz.Ancak hala ağrılar var.Aslında doktor günlük 2400 e kadar müsade etmiş.Sizde günde 3kere mi 800 lük doz alıyordunuz?Bu iyi geliyo muydu?Kısa bir bilgi verebilrseniz sevinirim.
      Teşekkürler,
      Seda

      Sil
    3. Hayır, günde 1 kez (yatarken) 800 mg Neurontin'i Apicobal ile birlikte alıyorum. Yürümeyi ve kremle masajı tavsiye ederim.

      Sil
  7. Ü.Bey MERHABA MM 2010 da banada uğradı.hemen ha yata bakışımı değiştirdim yemek içmek gezmek vee renkli renkli silahlarımı kuşandim ank tıp da iki nakilden sonra da remisyonuma kavuştum.şimdi ilaçsız çok mutluyum.ancak el ve ayaklarımda uyuşmalar kaldı,neurontin folbiol paxsil alıyorum.mm beni güçlendirdi her şey kolay geliyor. bir tek terlemenin çaresini bulamıyorum .ricam bulanlarla yazışabilmek .mm arkadaşlarımı kocaman kucaklıyorum.sağlıkta kalın .esen öncel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ne zaman Talidomid almayı kestim, terlemekten o zaman kurtuldum. Sizde neden kesilmedi bilemiyorum. Aslında, her insan ayrı bir dünya. Hepimize toptan iyi gelecek bir şey olduğunu sanmıyorum.Çok yürüyorum ve nedense soda içiyorum (3-4 şişe/gün).Bilemiyorum bunlar terleme için etkili mi?

      Sil
    2. ümit bey teşekkür ederim.soda içmeyi bende deniycem yürümenin banada getirisi çok fazla ayrıca bol bol gülebilmek tüm kas ve kemiklerime yumuşaklık getiriyor.dut pekmezide çok enerji veriyor.saglıkta kalın.

      Sil
  8. Öncelikle remisyunuzu çok kutluyorum. Umarım hep böyle gider. Bildiğim kadarıyla Nörontinden daha yeni ve güzel bir ilaç var. Adı Lyrica, bir sürü muadili de çıktı. Bence problemlerinizi tam çözemese de yardımcı olur. Eşim nöropatileri için 3-4 yıldır lyrica 150 mg sabah-akşam kullanıyor. Şimdilerde talidomid aldığı için motor nöropatileri de var. Dozu arttırdı ama pek çözüm olmuyor. Maalesef bunlara etkili bir ilaç henüz yok.
    Dr.Zülal Kutluay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Lyrica'yı duydum fakat doktorlarım zorunlu olmadıkça yeni ilaca geçmek istemiyor... Sanırım alternatifleri hemen tüketmek istemiyorlar. Ben de Nörontin'le idare ediyorum. Yalnız dozu arttırdım: 2x600 mg alıyorum. Motor nöropati ben de de var. Dizime yediğim çekiçler, hiç bir şeyi harekete geçirmiyor. Dengem de bozuk.

      Daha önce de duyurduğum gibi Talidomi'i kestim. Yaklaşık 3 ay oldu. Bu gün kan verdim, Ocak sonunda sonuçlar çıkacak... Ben de doktorum da (Başkent Üniv. - Figen hanım) sonuçları merak ediyoruz doğrusu.

      Eğer, sonuçlar iyi çıkarsa, bu kesinlikle zihin-beden-ruh (ya da bilinç altı) uyumunun bir zaferidir diyip, sitede yayınlayacağım.

      Sonuçlar iyi çıkmazsa da, yayınlarım... Dert etmem :)

      Sil
    2. dr zülal hanım meraba geçmiş olsun.lyrica acaba neurontın gurubundanmı?neurontine ara verip denesem iyi gelmezse ilacima geri dönsem uygun olurmu deneme aşaması sırasında uyuşmalarımda artış olabilirmi?saygılarımla.

      Sil
    3. Ümit bey öncelikle hayırlı kandillerrr :) Allah sağlıklı ve huzurlu nice kandiller nasip etsinnn !....Sonuçları beklediğinizi yazmışsınız.... tüm kalbimle diliyorum ki inşallah sonuçlarınız çok iyi çıkarrrr !... Ve en büyük mucizenin insanın kendi içindeki azmi olduğunu tüm insanlar görmüş olur ! Ve bunun zihin,beden,ruhun yanında size etmiş olduğumuz duaların da sonucu olduğu çıkarrrr !....Allaha emanet olunnn...sevgilerrr ve bol pozitif düşüncelerrr .....
      elifinci1@superposta.com

      Sil
    4. Teşekkür ederim. Ben de size en iyi dileklerimi gönderiyorum.

      Sil

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma