Grip aşısı

Doktorlar senelerce grip aşısı olmamı istemedi. Fakat artık prosedür değişmiş, bu sene hem zatürre, hem de grip aşısı olmamı istediler. İki tane zatürre aşısı oldum. Grip aşısını da haftaya olacağım. Zatürrenin bakteriler tarafından, gribin virüsler tarafından oluşturulduğunu bilmelisiniz. İkisi farklı türde hastalıklar. Bakterilerin yol açtığı hastalıklarda antibiyotik kullanılıyor. Dolayısıyla, antibiyotiğin gribe hiç bir faydası yok.

Nakil sonrası, bağışıklık sisteminiz de çocukluğunuza dönüyor. Çok kolay gribe yakalanıp, zor iyileşiyordum. Bu yılın başında (ocak ayında) durduk yerde zatürre olmuştum. Çok ağır bir antibiyotik tedavisi ile kurtuldum. Bir hafta da hastanede yatmam gerekti.  Dolayısıyla bu işe memnun olduğumu söyleyebilirim.

Bu arada... Eğer nezle olursanız çok fazla miktarda C vitamini almanızı tavsiye ederim. Ben iki hafta önce nezle oldum, eczaneden ucuz bir C vitamini alıp, günde 3-4 gram'a kadar (5-6 tablet) içerek hızla iyileşmeyi başardım. Bildiğim kadarıyla zararı yok, fazlası vücuttan atılıyor, ama yine de doktorunuza danışmadan almayın. Sizin için durum farklı olabilir.

Bu miktarda C vitaminini meyva yiyerek ya da nar suyu içerek almanıza imkan yok. Nezle - grip, virüs saldırısı olduğundan, ilacı yok aslında. Bağışıklık sisteminizin savaşı kazanmasını bekleyeceksiniz. C vitamini bu savaşta bağışıklık sistemine çok yardımcı oluyor. Rahatlatıp, uyutan ilaçların iyileşmeye bir faydası yok ama, hastalığı daha çekilir hale getiriyor. Dinlenmek, bedeni yormamak daha iyi. Böylece beden enerjisin sadece savaşa ayırabiliyor. Bağışıklık sistemini destekleyen gıdalar, bol protein (yumurta, yoğurt, balık ya da düzenli alınan balık yağı tabletleri) almak akıllıca olur.

Nakil olsun olmasın, tüm myeloma hastalarının kendine çok dikkat etmesi gerekiyor. Kış süresince, olabildiğince kalabalık yerlerden, AVM'lerden, toplu taşıma araçlarından, aksıran-tıksıranlardan ve çocuklardan (çok mikrop taşırlar) uzak durmalısınız. Hasta yakınları da bu konuda özenli olmalı. Evdeki herkes (takıntılı insanlar gibi) sürekli ellerini yıkamalı, kolonya ile dezenfekte etmeli. Öpüşmeyi kaldırsanız iyi olur. Kalabalık yerlere girerken maske takabilirsiniz. Faydası oluyor. Milletin ne düşündüğüne, tuhaf bakmasına  da boşverin, durumunuzu bilmiyorlar. Ayrıca bilse de aldırmayan öküzler de var. Onlardan uzak durmanız, ruh sağlığı açısından da faydalı.

Sağlıklı günler diliyorum.

GÜNCELLEME: (18 Aralık 2017)

Doktor Canan Karatay (ki kendisini fazlaca ciddiye alırım) grip aşısını önermediğini, grip aşısının içinde Aluminyum olduğunu ve Aliminyum'un da Alzheimer hastalığına yol açabildiğini belirterek "Grip aşısı olmayın!" dedi.

Aşağıdaki link'ten konuyu okuyabilirsiniz. Ben bu sene ( ve ilerki yıllarda) grip aşısı olmayacağım. Zatürre aşısı konusunda farklı düşünüyorum.

http://www.kpsscafe.com.tr/saglik/diyet-listesi-onermiyorum-diyen-canan-karatay-uyardi-grip-asisi-h78948.html


Yorumlar

  1. Umit abi ekstradan kullandiginiz (zerdacal ozutu,umca vb.) ilac veya urunler varmidir?

    YanıtlaSil
  2. Evet bir damla kullanıyorum ara sıra, ama adını vermek istemem, reklam yapmış gibi olur. Bir ara eğitim vermem gerekiyordu, sınıf kalabalıktı O damladan alarak korunmaya çalıştım. Gerçi, herkes aksırıp tıksırdığı için nezleye yakalanmaktan kurtulamadım ama C vitamini sayesinde hızlı atlattım.Damlanın etkisi olmuşmudur, bilmiyorum.

    Aslında en akıllıca iş kefir içmek. Ama piyasada hazır satılanları DEĞİL, kendi yaptığınızı içmelisiniz. Bir kefir mayası alın ve çiği sütten kendiniz yapın. Aldığınız yerde nasıl yapacağınızı size söylerler. Kesinlikle damladan çok daha ucuz ve çok daha yararlı. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

    Zerdeçal apayrı bir konu... Dış ülkelerde sadece zerdeçal özütü (Curcumin) alarak yaşayan myeloma hastaları var, ama riskli iş. Aldıkları miktar da çok yüksek. Ne kadar zerdeçal yerseniz yiyin, o miktarı alamazsınız. (Blogda bunu anlatan bir yazı var). Böyle bir tedavi tıbben kabul edilmediği için parasal olarak da altından kalkmak pek mümkün değil. Curcumin tabletleri satılıyor ama ucuz değil. Ayrıca hem ilaç alıp, hem Curcumin yutmak da akıllıca değil. İkisi ayrı yollar kısacası.

    Korunmanın en önemli unsurlarından biri de hayat neşenizi kaybetmemek. Ama bu memlekette benim için o iş zor. Olan biteni, insanları gördükçe... her neyse.. Belki sizin için öyle değildir.


    YanıtlaSil
  3. Abi zerdacal konusu cok yaziliyor ama Ankara Universitesinden Meral Beksac hoca bile net bir calisma yok deyip boyle seylere karsi cikiyor.Kefire 2 yildir devam ediyoruz.Tursu mevsimi maglum,ev tursusu tuketmeye calisiyoruz.Ekstra bir urun kullanmiyoruz.Blogda kullanan varsa umarim paylasir..

    YanıtlaSil
  4. Doktorlar tıp dünyasının resmi görüşü dışında bir şey söyleyemez. Olur da birinin başına bir şey gelirse, sorumlusu olur ve yasa ile başı derde girer. O nedenle çok temkinli konuşmak durumundadır. Ben bile çok dikkat ederek yazmaya çalışıyorum. İnsanları olmayacak şeylere sevketmek doğru değil, bu tür sıra dışı tedaviler oldukça büyük riskler içeriyor.

    Ben curcumin konusunu Margaret'in blogundan öğrendim : http://margaret.healthblogs.org/life-with-myeloma/discovery-of-curcumin
    İsteyen (ve ingilizce bilen) okuyabilir.

    Bu arada turşuda çok fazla tuz var ve fazlası zararlı. Turşu da nerden çıktı?

    YanıtlaSil
  5. Ev tursusunun ozelikle sirke ve tuzu abartilmayanlar probiyotikler gibi etki yaptiklarini okumusdum..Ozellikle lahana tursusunun faydali oldugu yaziyordu.

    YanıtlaSil
  6. yanında kuru fasulye birde soğan patlattık mıı ooohhh değmeyin keyfime kim takar myelomu :) ))))

    YanıtlaSil
  7. Çok şekersiniz... Kim takar myelomu...

    YanıtlaSil
  8. Analizi yapılmamış maddelere izin yok. böbrek yetmezliği MM nin hediyesi oluyor. nefroloğum asla izin vermiyor. zerdeçal ,zencefil,vb...sevgiler... AYŞEGÜL TURCAN

    YanıtlaSil
  9. kronik böbrek yetmezliğim var.

    YanıtlaSil
  10. Nefrolog izin vermiyor bilimsel analizi yapılmamış maddelere...MM nin yanında KBY hediyesi oluyor. %40 a yakınının böbrek kanaları tıkanıyor

    YanıtlaSil
  11. Annem de multiple myelom hastası ve Ümit bey sizin sayenizde güçlü kalıp bugünlere geldik annwm nakil oldu ve aylık kontroller gidiyor herşey için teşekkürler iyiki varsınız

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Umit bey annemin sedim yüksek çıkmış 40 bjraz da wbc düşük acana revmilid den mi kaynaklanıyor sizce neden yükselir sedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla vücutta iltihap oluştuğunda sedimantasyon yükselir ve bunun Revlimid ile bir ilgisi yoktur. Basit bir nezle, dişin iltihaplanması, romatizma ..vb. birçok sorun iltihaba yol açabilir. Eğer böyle sorunlar varsa bunları (kaynağı) çözmek esastır. İltihap bir sonuçtur.

      İltihabi durumlarda sıradan hastalara asıl sorunun çözümünün yanı sıra, antibiyotik de verilir ama artık günümüzde antibiyotik işinin cılkı çıktı. Hem de myeloma hastası için çok dikkatli olmak gerekir. Doktorlar çok gerekmedikçe antibiyotik vermek istemiyorlar ki, çok haklılar.

      Doktorunuz test sonuçlarına göre antibiyotik verebilir ya da vermeyebilir. Çünkü bir çok dengeyi gözeterek karar almak durumundadır. Antibiyotik, barsaklardaki yararlı bakterileri öldürerek, vücudun dengesini bozuyor ve bağışıklık sistemine zarar da veriyor çünkü.

      Doktorunuz antibiyotik vermez ise telaşlanmayın, doğal antibiyotik olan sarmısak yiyebilirsiniz (Cacık idealdir). Yalnız sarmısağın tansiyonu düşürdüğünü dikkate almalısınız. Hastanın tansiyon sorunu varsa dikkatli olmak gerekir.

      Geçmiş olsun.

      Sil
    2. Bu tür sorularınızı rasgele yerlere değil, forum-2 sayfasına girmenizi rica ediyorum. Lütfen...

      Sil
  14. Teşekkür ederim umit bey forum 2 de denedim yorum a kapalı dedi kaç kez benden kaynaklanan br durum oldu galiba cevap için allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Forum-1'e yorum girmeye çalışmışsınız. Orası dolduğu için, Forum-2'den devam ediyoruz.

      Sil
    2. Herkese mrb..benim bi sorum olcakti..nakil olalı 1 yil oldu.gceleri bu aralar hastamizin ates i yükseliyor. aranızda böyle bişey yaşayan var mi??şimdiden cvniz için teşekkür ederim.

      Sil
    3. Hemen bir hastanenin (tercihan hastayı tanıyan hastanenin) enfeksiyon bölümüne başvurun. Zaman kaybetmeyin.

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma