İlaçlarınızı su ile alın

 Bu gün tam bir şişe maden suyu ile ilaçlarımı yutmaya hazırlanırken, uzun yıllardır evimize temizliğe gelen hanım beni uyardı: "Onunla içme, suyla iç!.."

Sonra bir şeyler anlattı, biri kolayla içmiş de... bir şeyler olmuş... 

Doğru mu söylüyor diye biraz interneti karıştırdım. Öğrendiğim şu: Sadece su ile ilaçları almak en iyisi. Hatta, ilaçları su ile almış olsanız da, ilaçlar emilene kadar meyva suyu ve meşrubat içmemekte de fayda var.

Önce maden sularını okudum. Ben hepsini bazik olarak biliyordum. Biliyorsunuz, mide asidi cevval olanlar, maden suyu içerek onu yatıştırırlar. Bu bilgi büyük ölçüde doğruymuş fakat tam olarak değil. Bu konuda karar vermek için PH değerine bakılırmış. Sıfır ila 7 arası asidik, 7-14 bazik - alkalinmiş.  (Bu durumda yüksek PH değeri, mide asidini daha yatıştırıcı oluyor.) Tabi suyun içindeki maddelerin çeşidi ve miktarı da çok önemli. Bazıları ciddi soru işaretleri yaratan (florür gibi) elementler içeriyor. Evet maden suyu bir çok hastalığa iyi geliyor ama benim anladığım akciğer kanseri gibi ciddi hastalıklarda da uzak durulmasında fayda var.    

Batı ülkelerinde PH değeri şişelerin üzerinde yazıyor, ama ben bizimkilerde göremedim. Zaten etiketleri okumak ne mümkün, karınca duası mübarek. "Var mı var" demek için koyuyorlar anlaşılan. Aşağıda linki verilen yazıda, hangi bölgelerde çıkan maden sularında hangi PH değerlerinin ölçüldüğü anlatılıyor. Güzel bir yazı.

Soda, maden suyundan farklı bir şey. Birincisi doğal değil, yapay. Karbondioksit gazı ve mineraller yapay olarak sonradan ekleniyor. Uzak durun derim.

Aslında çoğu gazoz da aynı prensiple yapılıyormuş. İçinde karbonat ve suda çözünen karbondioksit barındırıyor. Ve tabi ki şeker ve koruyucular. Bunların da matah şeyler olmadığını biliyoruz. (Ben bayılıyorum, o ayrı.)

Kola başka. Kola içinde fosforik asit barındırıyor, bu nedenle asidik. İlaç alırken ya da ilaç içtikten sonra kısa süre içinde içilmesi asla tavsiye edilmiyor. 

Peki… Normalde doğal maden suyunun faydalı olduğunu, bir çok mineral sağladığını biliyoruz. Fakat ilaçların etken maddesi, mide asidine dayanıklı bir madde (şeker + boya) kaplanıyor ve sindirim sisteminin uygun yerinde açılacak şekilde yapılandırılıyor. Siz benim gibi maden suyu ile ilaç yutarak, belki de onun geç açılmasına katkıda bulunuyor olabilirsiniz. Ya da kola içerek, ilaç üreticisinin hiç önermeyeceği bir asitle birlikte yutuyorsunuz.  (Kola kalsiyum emilimini de azaltıyormuş.)

Yazıları okurken dikkatimi çeken bir diğer konu da greyfurt suyunun ilaçlarla etkileşimi. Greyfurt suyu içindeki maddeler nedeniyle çoğu ilaçta oldukça ters etkiler yaratabiliyormuş. Ya ilacın etkisini aşırı arttırıyor, ya da ilaç içeriğinin sindirilmesini engelliyormuş. Bir bardağı da yeterli bunları yapmak için. Portakal ve limon suyunun da asidik olduğuna dikkat etmeli.

En doğrusu, ilacın prospektüsünü dikkatle okumak ve neyle alınması gerektiğine dikkat etmek. Çoğu da su ile alın yazıyor zaten. "Kola ya da bira ile alın" diye yazan olur mu dersiniz ;)





http://gidamuhendisi.tripod.com/MADENSUYU.HTM


Yorumlar

  1. Evet Ümit bey size katılıyorum su genelde önemli ama biz MM hastaları için değeri bir kat daha artıyor bana ilk teşhis konsuğu zaman böbreklerde küçük sorun vardı günlük dört litre su içerek kurtulduk daha hala günlük 3-4 litre su içmeye çalışıyorum tüm canlara acil şifalar

    YanıtlaSil

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma